Ny tjej

Gnossa gnägg
Har ni oxå träns med inbyggda loppor? det har jag å det kliiiiiar då man får på det, ja fy vad det kan klia, klia klia, å kliaöverallt i hela ansiktet, fast det förstår nog inte ni människor, tänk er att ni har något riktigt stickit å sätter det i ansiktet.. gahhhhhhhhhh kliigt. jag försökte idag att få klia mig på en ny tjej som har pysslat med mig och som jag burit så fint på min vackra rygg. Men jag fick inte klia mig på henne heller.

Det började igår, jag såg matte å stormatte gå till stallet å de grejsade där med något, sen kom det en tjej som oxå gick i ni stallet efter en liten stund kom hon ut, jag tittade å konstaterade att det är inte till mig hon ska så jag fortsatte att titta drömmande bortåt Stars hage, vred mitt vackra huvud å kollade igen och konstaterade att nopp hon ska inte komma till mig... drömde mig åter igen bort en stund för att vrida på mitt ädla huvud å, hon kommer in i MIN hage alltså fatta in i MIN hage, jag tittar bort och låtsas som om ingenting kanske kanske har hon försvunnit då jag tittar nästa gång för hon har nog gått fel. Nääää hon kommer ju till mig det var ingen fantasi ju det var sant en ny spännande människa hmmm. Hon verkar snäll :-) jag följde med henne snällt till stallet där var min människo familj oxå alltså stormatte å lillmatte. Jag blev borstad å grejsad med hon var så försiktig med mig ( haha kanske någon jag kan testa å busa lite med)  sen berättade Lena hur jag vill ha det på  mitt rum, hur spånet skall vara så att jag inte ska få skav på hasorna hur mycket mat jag ska ha mm mm. Jag fick min sadel åsså de där förbaskade tränset som det garanterat bor loppor i gud så det kan klia.

Nya tjejjen skulle rida på mig jag älskar att få arbeta och jag lovar jag ska vara snäll, hon provade alla mina gångarter och jag tror att jag skötte mig exemplariskt jag försökte i allafall. skritt trav occå min mjuka underbara galopp liksom lite gunghäst aktigt, jag konstaterade i allafall att jag tror att jag tycker om henne och jag hoppas att hon tycker om mig oxå.
Hon kom till mig idag oxå men denna gång utan stormatte å lillmatte jag försöker att vara duktig men ja jag kunde bara inte att låta bli då vi red ut där borta vid det såkallade muminhuset där  ville jag bara testa en grej bara lite för att se om hon tolererar att jag kanske faktiskt vill göra som jag vill, jag å hon backade lite å grejjade men hon var tjurig å envis å ja jag är ju rätt snäll  så klart jag gjorde som hon ville. det var väl det som  var idag. Jo jag tycker om henne nu har jag mååååååånga människor som jag verkligen tycker om. Nu har jag helt säkert ledigt resten av dagen å nu får jag göra vad jag vill i MIN egen hage, fast nog hade det varit trevligt om någon av hingsterna hade varit hos mig för jag vill fortfarande ha en bebis.

avsluter även idag med en legend om hur vi skapades
Allah skapade hästen ur Sunnanvinden: "När Allah skulle skapa Hästen, sade han till Sunnanvinden, -Jag vill göra en varelse av dig, Förtäta dig. Och vinden förtätade sig. Strax uppenbarade sig ärkeängelen Gabriell och tog en handfull av stoftet och gav det till Allah, som av det skapade en mörk fux. Och han sade: Jag benämner dig Häst, jag döper dig till arab och jag ger dig myrans rödbruna färg, jag har hängt lyckan i din pannlugg, du skall vara de andra djurens Herre. Män skall följa dig vart du går, du skall vara lika snabb som förföljare som i flykten, rikedomar ska forslas på din rygg och du skall bringa lycka med dig. Sedan gav han hästen ärans och lyckans tecken, en vit stjärna i pannan."


Kommentarer
Anonym

Asså serriöst?

För det första en häst kan inte blogga.

För det andra så skriver du som du är 6 år.

För det tredje, så tror jag inte att det är hingstar du pratar om utan valacker.

För det fjärde så jävligt mycke stavfel.

Som sagt är ni verkligen seriös?

2012-01-18 @ 10:16:15
evelina hökfors

hej tjejen din blogg om exi är riktigt intressant att läsa ibland

2012-01-30 @ 15:28:49
URL: http://evvepevvesflyingstar.blogg.se/
star

varför ska folk bry sig om vad andra skriver :(

jenny jag tycker om att man kan lösa om exi vad du har gjort



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0