Im alive :P

Hejsan å gnäggsan
jag har varit lite i ide ... jag säger bara det... vilken skit vinter, visst de har ju inte direkt varit kallt.... men .... började i höstas då jag ändrat min figur så att sadeln inte passade mer...... så vi började att låna å prova sadler men hittade inget så då kallade vi in en sadelmakare och  där hittade vi en modell som såg bra ut, låg snyggt på mig och med bara lite justeringar så ska den passa mig :) .  Vi beställde den  och naturligt vis fanns den inte på lager så den skulle tillverkas.... detta innebar många veckor med barbacka ridning samt blåis, japp å de kan man kanske inte göra så superjättemycke med... nåja efter 8 veckor kom äntligen min lilla nya sadel, å den är så fin så fin, den är justerad efter mig och ligger bra, jag trivs bra med den :)
Det är en Morris & Noland flatback 16,5" och 34 vid :)
 
Japp så kom sadeln å då tänkte vi att nu :P men men så blidde det inte nu kom det blötsnö och jag hade inte hunnit få på mig snösulorna vilket innebar styltbyggning... suck, nåja de fixade min hovgubbe, perfekt tänkte vi att nu jäklarns är vi igång.... haha nääää knappas vad hände nu då jopp något jäklarns virus kom igång så att alla typ stall å ridhus stängde, nänänä  inte komma igång nu med någon träning inte hahaha.....
 
Yey  vi väntar på snö, allt som händer är lite snö sedan blida = is, is och åter is.... ytterligare mer skritt terapi suck.... nåja i slutet av februari gav vi upp och min mänskliga familj köpte ett ridhuskort för det verkar inte bli vinter iår... yey nu jäklarns är vi igång fast med en kondis som en byrå så är det bara att börja jobba :)
 
jag har hunnit vara på 5 hoppträningar med både Robban och Sary jag lägger upp dem här nedan
 första träningen var den 13 mars iår alltså 2014, jag har inte hoppat på ganska exakt 6 månader
 
det var så roligt så roligt att få hoppa igen :)
_________________________________________________________________________________________
Min andra träninga var den 16 mars 2014 då hoppade jag för Sary.  Åååå va roligt att få vara igång igen så som  jag har längtat :)
 
 
Även denna skitkul och jag var mer lugn å samlad denna träning
______________________________________________________________________________________________
Min 3e hoppträning även denna var för Sary 22 mars 2014 så jäklarns kul
 
 
Japp ni ser att jag är igång med "hårdträning"
____________________________________________________________________________________________
 
Då kommer film på träning nr 4 även denna är en Sary träning som var den 4 april
 
Tjoho va bra jag är :P
 
Åsså sist men absolut inte minst min träning i torsdags 10 april, kolla i slutet jag å min matte är så glada vi hoppar 105 cm, det är det högsta vi hittils hoppat och min tränare säger att jag kan mera :)
 
Så jäklarns glad å så jäklarns nöjd, nu är vi pågång och taggar klubbtävlingen på stallbalans den 3e maj och vi är anmälda till LRFs tävlingar sista helgen i maj, va roligt det ska bli :P
 
Vi jag å min matte har även börjat att träna intergrerad ridkonst för Camilla Bellander vi har bara hunnit vara 1 gång ännu men hon är verkligen jätte jätteduktig och med små, små signaler mellan mig å min matte ska vi bli ett ännu bättre team tilsammans och nujobbar vi med dressyren oxå när jag äntligen fått hoppningen att fungera.
 
Jag kan förklara intergrerad ridkonst en annan dag för er och kanske kommer det film oxå :) ha det gott i våren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0