28 december

 
Mulafton har varit bra detta år oxå, fick massor med gottis i min krubba och morgonhink, äpplen, päron, morötter och apelsin mumsigt värre :)  fick även en massa gottis på muldagen å på annandag mule :) så min mulhelg har varit toppen, hoppas er oxå varit bra. Matte och jag vi har försökt att vara ut varje dag tilsammans fast det har varit kallt, men lördag den 22 december var vi ingenstans då var det -33 grader brrrrrr
 
men för övrigt har vi varit å travat och galoppat runt byn, jo vi har plumsat i snön oxå :) det har kommit massor med snö så där en 60-70 cm jättemysigt och bara lös snö, de e så fluffigt å kul att lattja i :).
 
Idag har matte å jag haft skoj tillsammans vi har varit på Robban hoppträning idag å det har varit lattjokul :) vi kunde tyvärr inte hoppa så högt då ridbanan var lite oplogad så den var lite gropig å kunde va lite hal under snön, men det gjorde inget vi hade jätteroligt tillsammans
 
De var väl lite av vad jag gjort den närmaste tiden, nu nalkas nyhårs afton och då går vi in tidigare då människorna har en massa dumheter för sig, de försöker att spränga himlen. Jo just ja jag måste berätta vad som hände förra Ny hårs aftonen..... någon tokig människa sköt raketer här i byn inte så långt från oss (våra hagar som vi går i) det var inte på  natten utan på sen eftermiddag, någon sköt iväg en som gick i rött... den for upp i luften åsså ner igen ... ner i våra hagar där den fortsatte att lysa, alla 17 hästar som bor här fick panik, vi sprang som tok fram å tillbaka i våra hagar, alltså tänk om den hade landat på någon av oss eller tuttat eld på någons täcke. Usanimej så hemskt, så snälla tänk på hur ni skjuter era raketer å bomber, eller ännu bättre använd inget av det utan tänk på oss tama och vild a djur, min familj tänder ljuslyktor istället de e så vackert då de far upp i skyn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0