Storm å Sary träning

De e tur att vi hästar har lite vikt på oss, hur skulle det se ut med en massa pållar som flög runt i luften huller och buller, inte bra alls. Idag har det stormat å blåst å regnat med andra ord så har det varit ett rent skitväder, men de hindrar inte mig inte, jag har varit ute heeeeeela dagen.
 
Min matte kom å hämtade mig, men jag ville inte gå in egentligen fast jag är ju snäll och lojal precis som en Arab ska vara så jag följde med henne in i stallet och jo lite skönt var det nog att komma in å få klia av sig lite de kliar överallt :).
 
Borstning å polering, kammning av man och svans åsså på med min utrustning, Bah har matte verkligen tänkt att jag ska jobba i detta skitväder, nu är hon väl ändå heltossig, ja ja bara att gilla läget, ut i storm å regn, iväg till Wallöfsgård. Ah tänkte jag här brukar det ju vara rätt skoj, wallöfs gård = hoppning weeeeeeeeeeeeeee lattjolajbans, tjohooooooo. Sary träning de e alltid så roligt å ännu  roligare är det då min matte blev så nöjd med mig jag var tydligen jätte jättefin idag, till å med att Sary sa att jag var toppenfin idag :) , tänk om jag hade hoppat så fint och bra på tävling oxå å fått visa alla att jag kan faktiskt hoppa, men men har man scenskräck så har man, men förhoppnings vis så går det att träna bort :)
 
Nog om detta 2 mycket nöjda flickor som for hem till stallet tilsammans den ena är jag som lycklig bär den andra på min fina rygg, regn å blåst var som borta i fantasin i alla fall ( fast på riktigt så var det fortfarande skitväder ute)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0