Kuriren Mästerskap och fast ställd diagnos :/

Hellow alla hö diggare :o
 
vet ni  jag har varit på en weekend resa, på fredag kväll packades det å donades, mat förbereddes å till sist så kom min rullande box, ja ni vet den där man går in i å står i ett tag å sedn då man går ut igen då då är man på ett nytt ställe. Jag gick in i ett nytt stall med massor av spiltor å några boxar,  det var jag där åsså några andra hästar längre bort, tror det var runt 50 talet boxar å spiltor tillsammans, nå de var rätt mysigt ändå mette fixade å donade jag fick mitt kvällskraftfoder där å så fick jag mitt kvälls hö, hmmmrp de hade satt mitt kvälls hö i en påse med jättesmå hål i gah va förbaskad jag blev, jag fick ju bara små små duttar med hö, matte sa att det var för att jag skulle ha något att göra lite längre.... sen lämnade mina mattar mig både stormatte å min matte.
 
På lördag var det mycke som hände, ja gud va det sprutade in hästar jag hade så mycket att titta på på morgonen samtidigt som jag funderade var är min matte alla andra får ju mat men inte jag :( så kom hon  MIN matte, hon fixade utanför min box å jajg hörde att det var mat så jag gjorde som jag brukar fast ännu högre å tydligare jag sa hö hö hö hööööö  riktigt högt så att alla verkligen skulle höra att jag fick minsan oxå, hö fick jag oxå men denna gången inte i den där förb*****e på sen, nu fick jag i en på se med stoooooora hål i  mumsigt värre. Bra mycket senare så kom min matte tillbaka till mig å då borstades å putsades å fejades för hon sa att nu måste jag se riktigt fin ut, det sadlades å tränsades med nyinsmort läder jag kände mig faktiskt riktigt fin. Upp i sadeln för matte å iväg det regnade ute å hade blivit jättte isigt, men man har ju broddar så det var ingen fara. Vi red en kort bit till ett ridhus oj va många andra hästar det var där med sina mattar hihihi det var lite roligt faktiskt, jag hissade upp min vackra svans så den stod rakt upp på typiskt arab vis, å va vi red å skrittade å böjde hit å dit hihihi sen  red matta fram till en vägg där tittade vi på något som heter TV, det var en vacker pålle på den som jobbade med sin matte, jag tittade med matte  lugnt å stilla på den tills.... SHIt shit shit pållen på tvn kom emot mig backa backa panik typ det kommer en pålle ut ut väggen shit shit shit, då red matte iväg med mig.
 
Iväg till nästa ridhus, där var det oxå spännande ojojoj vi skulle rida ett program vi tränat på många gånger man gör lite si å lite så men ojojoj  det var lite läskigt där inne, nedre delan av ridplan gick bra men matte säger att det var katastrof nå jag tror inte att matte vill att jag ska prata mer om det, åter till stallet där jag fick mellis å sedan for matte å stormatte därifrån. ( de kom tillbaka senare  å mokkade å gav mig kvällsmat åsså fick jag gå ut på en prommenad :) )
Söndag, nydag ungefär som lördag men mer ruchigt , sadlad tränsad å klar å iväg till ridhuset jag va i i går där var det 10 hästar med ryttare som jobbade ... weeeee hoppning jag älskar att hoppa, det var en grind ett räcke å en oxer å vi hoppade å hoppade kuligt, tills jag kom på oxern nope jag vill inte hoppa den  men räcket det går bra 85 cm inga problem, aja iväg å till stora ridhuset, in på banan å massor med hinder :) matte satte igång mig jag kommer i hyfsad fart å svänger förbi startlinejn det var då jag liksom bara BÖÖöööööö....  ett hinder, en oxer, jag har aldrig i hela mitt liv sett en oxer förut, hoppa va jag kan inte hoppa, 3 gånger försökte matte men nää de lliksom bara inte gick så vi fick gå ut därifrån utan att ha hoppat ett enda hinder :(.
 
En stund senare var det samma rusch igen ut till samma ställe ny framhoppning grind inga problem räcket inga problem men sen var det dendär oxern, nänänä jag tänkte inte ens försöka fast de la ner bommar så hahaha mej lurar ni INTE...
Jahaja än en gång till de stora ridhuset med massor med skojsiga hinder weeee taggad jag ska få hoppa weeeeee :D taggad tog fart galloperar kommer förbi startlinjen å då ser jag.... en OXER, bensinen liksom bara tar slut jag försöker inte ens trots att matte jobbar å jobbar å jobbar  WOHOOO storbilds skärm inzoomat på mig å min matte Wohoooo ville inte # gånger så vi fick vackert tacka för oss å gå ut.
 
Personligen kände jag mig nöjd men jag tror att min matte var lite besviken på mig för jag fick inget äpple :(, mina mattar sa att det hade varit så roligt att få visa alla att jag kan hoppa å hoppar riktigt bra, inte bara på träningar där ingen ser utan att jag skulle få visa att JAG KAN VERKLIGEN HOPPA. ( men det är det väl ingen som tror nu ).
 
Mina mattar har slagit fast att jag har en diagnos som heter SCEN SKRÄCK vad gör man åt en ponny som mig med scen skräck... ja jag vet inte men liksom då jag kommer in på arenan då känns det som att jag aldrig i hela mitt liv har hoppat inte ens 10 cm.
 
så har min  helg varit å det var skönat att få komma hem igen till min Luren i hagen brevid, puss på er <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0