I Lost :(

♠Jaha vad ska man säga...... blääääääääääää jag brukar oftast vinna men inte idag, idag kom mattes medryttare å skulle jobba med mig, HAHAHA trodde hon ja, jag ska minsann bevisa vem som är smartast eller.... oj va jag kan springa å jag kan springa fort, fort, fort å ja kan minsann gallopera oxå å busa, vi hittade på en ny lek som kallas försök att fånga mig om du kan. Vet ni de var 3 å jag var själv å jag kan springa så att jag flyger, flyger över ängarna de ni.
 
De där människorna har jagat mig i nästan 2 timmar å jag vill inte, jag vill verkligen inte. Jag oj va människorna var envisa idag, oftast slutar de efter ett tag men inte idag nepp nepp, det var minsann jag som fick ge mig till sist men det var inte för att jag ville utan för att jag var så trött så trött å alldeles blöt  på hela min kropp av svett. Åsså blev dom 5  till sist alltså 5 människor mot ensamma trötta jag det var lättare då de bara var 3 ;), det blev lite för mycket bara.. Stormatte å min medryttare sa bara åt mig att jag själv gjort det jobbigt för mig, att om jag kommit med en gång hade jag inte på långa vägar blivit så här trött å svettig, Människorna sa att jag har kört ett mastodont motionspass.
 
aja jag hade roligt i alla fall.... jag gick i alla fall till stallet å där blev jag ompysslad å  svampad pör att få bort allt svett, sen har vi gått en prommenad det var skönt, nu ska jag tillbaka till mina kompisar i hagen, ha de så gott.
 
 


Kommentarer
Emilia Larsson

Har den där hästen ett föl vid namn Lilla Gubben? ;)
Tror nämligen att det där är min ponnys mamma, han är en korsning mellan ett arabiskt fullblod vid namn Ekcellencjia ox och en knabstrupper vid namn Myrarps Mango! :) Vore kul om du svarar tillbaka! Vars står hon just nu? hihi

Svar: Japp jag har ett föl som heter Lilla Gubben och Mango är pappan Lilla Gubbe Jag bor i Björsbyn ;) vart finns min bebis?
Ekcellencjia Ponny

2012-08-05 @ 20:49:42
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Jaså, han finns här i Boden! ;)

Svar: så kul, Mango finns oxå här i Björsbyn/ han står på wallöfs gård
Ekcellencjia Ponny

2012-08-05 @ 22:57:53
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Jodå han är en riktigt snäll liten en! :)

Svar: Härligt, kikade lite å vilken söt kille, man blir glad uí själ & Hjärta, han har Mangos tjocka man :)
Ekcellencjia Ponny

2012-08-06 @ 17:36:01
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Hihi ja! Du har inga bilder på honom som liten? :)

Svar: Jo det ska nog finnas någon bild på lilla gubben, ska leta :)
Ekcellencjia Ponny

2012-08-06 @ 20:51:49
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Och har du bilder på pappan? hihi

Svar: Jo någonstanns har jag, jag ska leta å så kan jag maila till dig, han är jättesöt
Ekcellencjia Ponny

2012-08-06 @ 20:52:54
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Vad kul, mejla gärna bilder. Tror jag sett en bild på pappan.. men skulle absolut inte skada och se nån till ;)

Svar: Han är inte så stor, tror han är 118 cm i manken......
Ekcellencjia Ponny

2012-08-06 @ 21:01:58
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Jaha ojdå, undra hur stor Lilla Gubben blir... hur hög är Ekcellencjia? :)

Svar: Exi är slutmätt 146 cm
Ekcellencjia Ponny

2012-08-07 @ 11:21:47
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

vilka klasser tävlar du?
Hur högt hoppar du på träning? Och håller ni på med dressyr också?

Svar: än är vi bara och "tränings"tävling då hon är lite tittig, just nu hoppar vi inte så höga hinder men våran tränare säger att hon har kapacitet för ca 130 cm, jag är ju ingen dressyr tjej men ett par som vi känner som tävlar mycket dressyr tycker att hon har fina steg =)
Ekcellencjia Ponny

2012-08-07 @ 14:29:35
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se
Emilia Larsson

Jaha okej, Lilla Gubben löshoppade vi för någon dag sen och då hoppade han 1 meter så han kan då också så det är ju kul ;)

Svar: Va roligt, både Exi och Mango hoppar med mycket fin teknik :)
Ekcellencjia Ponny

2012-08-07 @ 20:18:54
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0