Mina vänner...

Hej alla glad och oglada, mycket har hänt i min värld, det började för ett tag sedan då  min vän Riegel flyttade, han har flyttat till västerbotten till Bureå eller vad det hette och har fått nya kompisar, det är tomt då jag tittar mot hans hage och mot hans tomma box, jag saknar min Riegel.
I påskas på långfredagen ja då flyttade Adde, min goa lilla maskot Adde, stallets mulle... han har flyttat till Korsträsk utanför Älvsbyn till en ny liten ryttarinna som ska fortsätta att älska honom, och ja det är tomt även där då jag tittar mot Riegel och Addes hage så även mot Addes box, jag saknar min lila Mulle.

Nu till det som är allra allra mest tråkigt jag blir så gnäggigt ledssen då jag tänker på det, Chivas stallets gulligaste lilla farbror, han springer på evigt gröna klöverängar sedan natten till fredag, usch va hemskt go a farbror chivas något hade fastnat i hans hals så att han kunde inte svälja och låta han ha det i halsen skulle vara hemskt då skulle han kvävas till sist istället, Doktorn eller rättare sagt doktorerna försökte att få ner det till magen vilket de lyckades med men  det hade kostat hårt... :( han var så trasig i halsen så att han skulle ändå inte kunna svälja så därför fick han somna in. Chivas jag tänker på dig och någon gång i framtidan  kommer jag att möta dig där och då är jag glad om du möter mig så att jag känner mig hemma. Saknar dig Chivas så tomt i din box å i er hage du gick tilsammans med Riegel å Adde men sista tiden fick du ha sällskap av Star.

Nå nu till andra saker, jag å min matte vi hopptränar varje måndag å asså gud va bra det går, fast jag måste erkänna att det finns jätteläskiga saker konstiga hinder som de har fått för sig att jag ska hoppa över, först brukar jag inte vilja det men matte är så in i bomben envis å tjurig å bestämd med mig så till sist hoppar jag å då inser jag ju att det var ju inte så farligt :).

Jo jag trodde att vi skulle få sommar snart men nope verkar inte så, idag blev det vinter igen  så stormatte kom å tog av mig mitt ½varma täcke å drog på mig mitt tjocka vintertäcke å det var så skönt då jag frös och huttrade, nu vill jag ha sommar sol å värme, jag är ju en ÖKEN häst

mulgnugg på er alla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0