Oj oj oj been bizzy

Ojoj va jag varit upptagen med allt detta mulfirande, fast nu tror jag att det är slut, för idag plockades glitter, granris å den lilla julgranen bort i stallet....

Har ni missat de där hemska å förfärliga poffarna som poffa å lyste i luften för lite drygt en vecka sedan, då fick vi i stallet gå in lite tidigare för min matte sa att det är bäst för mig, asså bäst för mig? jag är ju världens tuffaste brud "harkel"  elle  ja ja inte för poffare å pangare då men annars så ÄR jag det!

Dan efter poffar å pangar natten då var det jätteläskigt, någon poffade å pangade på blanka eftermiddagen, jag å mina andra pållekompisar i hagarna runtom vi sprang som tokiga då det poffade å lyste rött alldeles ovanför våra hagar, vi hade alla panik!! Å inte blev det bätttre heller då en av dessa pofflysnade röda föremål landade i en av hagarna, nä fy så fruktansvärt, vi sprang alla som att det vore dommedagen, jag vet att en av de andra hästarna som aldrig förut varit rädd för dessa poffpangare nu var skitskraj:-/

Nå nu verkar det poffat klart " possitiva tankar" från det ena till det andra..... jag har testat lite nya saker... en dag så kom min matte å stormatte å tog in mig, ja de e ju i nge ovanligt... de ovanliga är att de tog på mig en grej tror de pratade om tolksele, de pillade å grejjade med den sedan hoppade min Jenny upp på mig å vi red ner på ridplanen  där kom min stormatte Lena å liksom satte fast ett lååååååååångt snöre i tolkselen sedan skulle jag gå, hmm det känndes lite konstigt det liksom spännde lite vid bringan, men inget jag brydde mig om, stormatte gick bakom mig å liksom lutade sig bakåt å jag gick frammåt, tokfian som tror att hon kan bromsa mig hahahaha, jag är mycke mycke starkare än den människan.
sen släppte hon å min jenny stannade å jag blev tvungen att stå stilla, vet ni hur tråkigt det är att stå stilla, tråkigt, tråkigt så himmlarns tråååååååååkigt. Stor,matte Lena tog på något på fötterna å började promminera med de grejjerna på  runt mig, ( mig och dig emellan hahahaha hon såg inte klok ut juh). sedan så tog hon linan igen å jag skille dra henne med de konstiga grejjerna på fötterna, TJOHOOOOOO jah kan ju å det var roligt å det gick ju så lätt, weeeeeeeeeeeeeee i skritt å trav skitskoj :-)  det ska vi visst göra fler gånger säger de det skall bli roligt :-).

En annan dag så gick jag till ridbanan med min Jenny "utan sadel"  kan ni fatta utan sadel, har ju haft en liten immige att jag inte kunde ridas utan sadel, hon är tuff min Jenny åsså är hon jättesnäll.... ja hon fick rida mig utan sadel å hon kittlades inte, det var kanske felet att den som tidigare försökt rida mig utan sadel kittlades.

I fredags var det rida runt byn  hihihi  jag var lite busug å tjorvig med Jenny jag kom på att jag ska backa för att se vad som händer, kanske vi vänder hem, jag vill ha en bebis det är 2 tjusiga hingstar i hagen brevid mig å jag vill ha en bebis NU!!!!!!!!!! brunst tror jag det kallas, men näppp min tuffa tjej blev sur på mig så det var bara till att fortsätta, men blev dock tvungen att prova attt backa i andra änden av byn, backa i full skrittfart ner i diket, nopp Jenny blidde sur på mig igen... ja ingen ide  lika bra att inse fakta, kommer nog fortare hem om jag är duktig till mina hingster....... JAG VILL HA EN BEBIS NUUUUUUUUU!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I huvudet på Ekcellencjia

Ett arabiskt Fullblod, det är jag det eller Ekcellencjia (Exi) jag är född 2002. Här är lite tankar å funderingar och lite om mig å min matte. Det är tänkt att vi ska ut på tävlingsbanorna sen då både jag å min matte älskar att hoppa. Som sagt en blogg vinklat från ett annat håll

RSS 2.0